انرژی قدرتی است در وجود شما که مدیریت می‌طلبد؟

انرژی قدرتی است در وجود شما که مدیریت می‌طلبد؟

از یک جسم و روح نسبتا سالم در کل روز چه انتظاری دارید؟
وقتی اهدافتان در مقابل چشمانتان پرش ذهنی‌تان را زیاد می‌کنند شما چه تدبیری می‌اندیشید تا در پایان يک‌ روز حال خوشی را تجربه کنید؟

حال خوش که می‌گویم منظورم لذت نیست یک رضایت درونی از بکارگیری توان جسمی و روحی است در گام برداشتن برای آنچه در طلبش ادامه می‌دهید.

چه شب‌هایی این حس رضایتمندی در شما به وجود می‌آید؟
اگر بگوییم هرشب، که دروغ گفته‌ایم چرا که همه‌ی زندگی، ما و اهداف و آرزوهایمان نیست. دیگران، محیط، شرایط‌های متفاوتی که در زندگی جریان پیدا می‌کنند، در اکثر موارد متوقف‌کننده و چه بسا عقب‌گرد محسوب می‌شوند.

پس باید انرژی را به گونه‌ای در خود نگه داریم که بتوانیم مسائل را مدیریت کنیم و حتا پذیرای اتلاف انرژی در روزهایی هم باشیم.

نکته‌‌ی اول
به قدم‌های کوچک خود در زندگی خوش‌بین باشید، آن‌ها مصداق همان قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود هستند.
درست است کم هستند کوچک هستند اما تاثیرگذارند. به دو دلیل:
دلیل اول:
اینکه شما را به آنچه می‌خواهید متصل نگه می‌دارند. چون می‌دانیم مغز ما بعد از رهایی از کاری که به آن مداومت داشته انرژی چندبرابری را می‌طلبد تا به همان کار یا عادت بازگردد.
پس شما از اتلاف چنین انرژی خودداری کرده‌اید و خود را در مسیر نگه داشته‌‌اید.

دلیل دوم:
به وجود آمدن حالت رضایتمندی در درون شماست. وقتی عمل انجام شده مطابق با آن است که دوست دارید این حس توانمندی در شما ایجاد می‌شود که در آن روز کاری انجام داده‌اید.
البته به یاد داشته باشید هیچ‌گاه این خرده‌کارها را دست‌کم نگیرید و همیشه با لذت انجام دهید تا آن حس، قدرت و انرژی شما را چندبرابر کند.

نکته‌ی دوم

در مدیریت انرژی پرهیز کردن از چندکارگی است. وقتی مشغله‌ها روی سرمان فرو می‌ریزند و ما را از خواسته‌مان باز می‌دارند به این می‌اندیشیم که همزمان چندکار را انجام دهیم تا با کمبود وقت مواجه نشویم.
در حالی که سمی است که انرژی را هدر داده و کیفیت کار را پایین می‌آورد. باید بپذیریم روزهایی هستند که به همه‌ی کارهایمان نمی‌رسیم پس با تمرکز و توجه این انرژی را صرف یک کار می‌کنیم حتا اگر به کارهای دیگر نرسیم و یا اینکه به صورت خرد یکی یکی انجام دهیم.
مثلن اگر اهل نوشتن هر روزه هستید و یک روز مشغله و درگیری شما را از نوشتن پشت میز کارتان دور نگه می‌دارد، با یک برگه و قلم در ترافیک شهری برای رسیدن به کارهای دیگرتان، وقت را مغتنم بشمارید و چند جمله‌ای بنویسید.

این چند جمله در پایان روز روح شما را در مسیر فکری‌تان اغنا کرده، از نوشتن دور نمانده‌اید و انرژی‌تان را مدیریت کرده‌اید تا به بقیه‌ی دغدغه‌های زندگی‌تان بپردازید.

یقینن در روزهای دیگر که در این شرایط نیستید نوشتن جایگاه و زمان ویژه‌ای برایتان خواهد داشت، چرا که یادمان نرود این حالت، برای شرایط اتفاق افتاده است نه اینکه همیشه و هر روز به همین خرده‌عادت اکتفا کنیم.

ما یک روند پیوسته اما با فراز و نشیب کم و زیاد را طی می‌کنیم. این رمز موفقیت و مدیریت کردن انرژی‌مان است.

نکته‌ی سوم

در مدیریت انرژی خواب کافی مهم است. خواب امری ضروری برای واکاوی بدن و روح است تا انرژی‌های از دست‌رفته را دوباره متمرکز به دست بیاورد. مدت زمان خواب باید بسته به شرایط فیزیکی فرد تعیین شود و اگر این نیاز تامین نشود وقت برای انجام کارهایمان داریم اما انرژی وجود ندارد تا پیش‌رونده باشد.
پس به خواب سالم و مفید توجه کنید تا کل انرژی را در خود ذخیره و برای آنچه دوست دارید در روز خرج کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود آنی این کتاب فقط کافی است ایمیل خودتان را در قاب زیر وارد کنید (پس از وارد کردن ایمیل کتاب به طور خودکار به پوشۀ دانلودهای سیستم شما اضافه خواهد شد):